30 juli 2015

Höstsommar, kreativitet och försoningssex

Vilken märklig sommar det varit hittills, mest som höst faktiskt. Vår altan ligger öde och övergiven, blöt och full med nedfallna bär och löv. Gräsmattan börjar bli ovårdad men är för blöt för att klippas. Snittblommorna är sönderregnade. Den lilla solbränna man fick i början av semestern har bleknat. Fast det har varit precis lagom varmt för att gå stavgång med mina nya, underbara pumpstavar!

Å andra sidan har jag varit väldigt kreativ den här sommaren! Den serie med kuddfodral som jag designat under semestern finns nu äntligen att köpa på Tyghuset på Barnarpsgatan i Jönköping och fr o m nästa vecka även på Vendeldesign & Galleri i Husby, Uppsala län. Och ett rykande färskt hästporträtt hänger numera hos familjen Hytting på Bashults gård. Här hemma har jag snart dekorerat om alla fönster och fyllt huset med mängder med nya växter!

Under sommaren har jag också skrivit några debattartiklar tillsammans med ett par andra liberala kvinnor - framförallt en artikel i DN om att tillståndskrav skyddar tiggare från utnyttjande och en artikel i SvD om att skärpa lagen avseende barnäktenskap. Som åklagare och pådrivande för en förändrad sexualbrottslagstiftning är jag extra nöjd med att Hovrätten i förra veckan dömde en man som jag åtalat för våldtäkt trots att tingsrätten ansåg att det fanns en teoretisk möjlighet att det var fråga om "försoningssex".